Tak dla Odry, Tak dla Polski

Gliwicki port znowu zaczął tętnić życiem

Po zakończonym powodzeniem próbnym transporcie, żegluga śródlądowa na stałe wraca do gliwickiego portu. W Gliwicach początek ma Odrzańska Droga Wodna łącząca Górny Śląsk z portami morskimi: Szczecin i Świnoujście oraz połączona z siecią kanałów Europy Zachodniej. Negocjowany obecnie kontrakt zakłada dostawę ok. 20 000 ton węgla miesięcznie z Gliwic do Elektrociepłowni we Wrocławiu.

Uruchomienie transportu węgla z Górnego Śląska do Opola i Wrocławia zapowiadał podczas niedawnej wizyty w gliwickim porcie Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk. W spotkaniu wzięli udział również Sekretarz Stanu w Ministerstwie Energetyki pan Grzegorz Tobiszewski, Wojewoda Śląski pan Jarosław Wieczorek, Prezydent Miasta Gliwic Zygmunt Frankiewicz oraz posłowie. Tematem wizyty było podkreślenie rangi i znaczenia żeglugi śródlądowej dla gospodarki polskiej oraz determinacja rządu RP w realizacji planów rewitalizacji i rozbudowy śródlądowych dróg wodnych. Ponowne otwarcie drogi wodnej nie byłoby możliwe, gdyby nie doświadczeni kapitanowie płynący pchaczami TUR nr 78 i 55 oraz specjaliści ŚCL realizujący operacje portowe.

Zarządca gliwickiego portu Śląskie Centrum Logistyki S.A znajduje się w unikalnym miejscu na logistycznej mapie Polski. Dysponując nowoczesną i uniwersalną infrastrukturą umożliwia realizację intermodalnych projektów, stwarzając potencjalnym klientom uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Aktualny potencjał przeładunkowy gliwickiego portu to ok.1,5 miliona ton rocznie, a docelowo 3 miliony ton. ŚCL S.A. oczekuje, że wkrótce wielkości przeładunków umożliwią pełne wykorzystanie posiadanego potencjału.

http://www.logist…nic-zyciem

 

Tekst  wzięty  z  http://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?readmore=2690

78 total views, 3 views today

Dodaj komentarz