Tak dla Odry, Tak dla Polski

OT Logistics zbuduje w Gdańsku największy terminal agro w regionie

za:   http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/ot-logistics-zbuduje-w-gdansku-najwiekszy-terminal-agro-w-regionie-51034.html

OT Logistics zbuduje w Gdańsku największy terminal agro w regionie

fot. www.portgdansk.pl

Robert Grzędowski

OT Logistics i Zarząd Morskiego Portu Gdańsk sfinalizowali umowę o 30-letniej dzierżawie nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Jak informuje OTL, na działce wybudowany ma zostać największy w regionie terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro.

Największy operator portowy w Polsce starał się o podpisanie umowy od kilku lat. –Jest to pierwszy krok na drodze do realizacji wyjątkowo ambitnego celu, jakim jest budowa od zera największego w regionie i jedynego w Polsce terminala wyspecjalizowanego w przeładunkach ładunków agro. – mówi prezes zarządu OT Logistics, Zbigniew Nowik.

– Nasz port będzie miał istotną przewagę konkurencyjną, ze względu na wyjątkowo dużą powierzchnię magazynową. Gdański terminal będzie umożliwiał rozładowanie i załadowanie statku podczas jednego podejścia. Taka usługa pozwoli armatorom znacznie obniżyć koszty – tłumaczy.

Podniesienie konkurencyjności polskiego rolnictwa

Inwestycja w Gdańsku ma polegać na budowie terminala przeładunkowo-składowego. Będzie on przystosowany i wykorzystywany do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz ich składowania. – Będzie to inwestycja istotna nie tylko dla naszej Grupy, ale również całej polskiej gospodarki. Poprzez ograniczenie kosztów transportu pomoże podnieść konkurencyjność naszego rolnictwa – mówi Zbigniew Nowik.

Przeładunek ponad 5 mln ton rocznie

OT Logistics oczekuje, że w pierwszym etapie realizacji inwestycji, a więc w latach 2016-2018, terminal osiągnie zdolność przeładunkową na poziomie 2,7 mln ton rocznie. W wyniku realizacji drugiego etapu w latach 2018−2020 zdolność ta ma zostać podwojona. W 2014 r. porty OTL przeładowały łącznie ok. 8 mln ton ładunków.

– W kolejnych tygodniach planujemy przedstawić szczegółowe analizy oraz przygotowane w oparciu o nie plan inwestycyjny i harmonogram działań –informuje prezes Nowik. Według warunków kontraktu opłata czynszowa za nieruchomość wyniesie ok. 152 mln zł w całym okresie funkcjonowania umowy. Dodatkowo, w skład czynszu wejdzie część zmienna, która będzie zależna od ilości ładunku przeładowanego w terminalu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Solve : *
20 ⁄ 4 =